به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ایدههای عالی گاهی کاملا اتفاقی به ذهن میرسند و گاهی نیز یک نیاز باعث به وجود آمدن آن میشود. بشر نیازهای بیانتهایی دارد که میتواند باعث ایدهآفرینی شود، اما شاید باور نکنید که یک بیماری باعث خلق یک ایده جذاب شود؛ اتفاقی که برای ایزابل هافمن افتاد.
ایده
تنها فرزند ایزابل دختر سیزده ساله زیبایی بود که با وجود کار و مشغله فراوان، به او بیش از هر چیزی در این دنیا اهمیت میداد و مانند هر مادر دیگری دائم در فکر دخترش بود.
ایزابل مجبور بود برای یک پروژه کاری چند ماهی را به کانادا برود، اما این مسافرت همزمان شد با مریضی شدید دخترش؛ پیشامدی که برای او غیرقابل تحمل بود. بیماری او ابتدا بهصورت لکههای پوستی در سراسر بدنش بود، اما با گذشت زمان تبدیل شد به بیماری کمخونی و حساسیت. وخامت حال دختر به حدی بود که ایزابل همه کارهایش را کنار گذاشت و خود را وقف مراقبت از دلبندش کرد. بدتر از بیماری، ناتوانی دکترها بود که ایزابل به آنها مراجعه میکرد و همگی داروهای مشابه و استراحت را توصیه میکردند؛ در حالی که این توصیهها بیماری را تشدید میکرد.
ایزابل ناامید از درمان پزشکی و بیقرار از اوضاعی که پارهتنش تجربه میکرد، به کتابی شگفتانگیز برخورد کرد. کتاب راه درمانی غیر از داروهای شیمیایی را توصیه میکرد؛ ایزابل فورا راهی سفر شد تا به دیدار پزشکی که نویسنده کتاب بود، برود. او پس از معاینه طیفی از آلرژیها، از غذا گرفته تا پنیسیلین را در بدن دختر یافت که عامل بیماری چند ماهه او شده بود. پس از این معاینه و تجویز آن دکتر حال دخترک رو به بهبود رفت. ایزابل سر از پا نمیشناخت، اما متعجب بود که چرا چنین اتفاق نادری برای دخترش رخ داده است. با پیگیریهای مستمری که انجام داد، متوجه شد افراد دیگری هم وجود دارند که چنین بیماریای را تجربه کردهاند یا به آن مبتلا هستند و تعدادشان هم کم نیست. او که غیر از یک مادر خانهدار تجربه مدیریتی و حرفهای در حوزه فناوری و پزشکی را بیرون از خانه داشت، به این فکر افتاد از فناوری کمک بگیرد تا از این بیماری که راه علاج سادهای هم دارد پیشگیری کند. ناگهان ایده جالبی به سرش زد؛ گردآوری کتابی دیجیتال که اطلاعات غذایی هر خوراکی را دارد، با این راهکار هر کس میتوانست بفهمد چه چیزی میخورد و از مصرف خوراکیهای حساسیتزا اجتناب کند. او ایدهاش را با یک دوست و همکار قدیمی در میان گذاشت و پس از بحثهای طولانی به این نتیجه رسیدند کتاب ایدهای نخنماست که کمتر کسی سراغ آن میرود. به زعم آنها دنیای هوشمند امروز نیاز به وسایل هوشمند دارد که با سهولت اطلاعات مورد نظر را به مخاطب ارائه کند. همفکری و مشورت ایزابل با چند متخصص دیگر در نهایت باعث دگرگون شدن ایدهاش شد؛ لذا تصمیم گرفت وسیله هوشمندی بسازد که ماده خوراکی را اسکن کند و اطلاعات ارزش غذایی آن را با سهولت در اختیار کاربر قرار دهد.
تلاش
ایزابل به ایدهاش رسیده بود اما با این استدلال که افرادی هم وجود دارند که به مواد به کار رفته در برخی اجسام حساسیت دارند، میخواست چیزی بسازد که بتوان از آن برای تشخیص مواد سازنده هر نوع مادهای استفاده کرد؛ مثلا میخواست دستگاهی که میسازد غیر از مواد خوراکی، جنس مواد به کار رفته در دیوار، مبل و هر جسمی را تشخیص دهد. واکنش همکارش به این ایده این بود: چنین کاری نشدنی است، چطور میخواهی این کار را انجام دهی؟ ایزابل گفت با یک طیف سنج. فردای آن روز کار ایزابل این بود که به دنبال شرکتهای سازنده طیفسنج بگردد. پس از کمی جستجو متوجه شد طیفسنجهای کوچکی وجود دارند که به عملی شدن ایدهاش کمک میکنند، اما نرمافزار آنها جای کار بسیار دارد. برای سنجش و درک نوع غذا به الگوریتمهای بسیار پیچیدهای نیاز بود که اگر همان همکار قدیمی نبود شاید هیچ گاه ایده ایزابل به ثمر نمیرسید، او روی ایده کار کرد و در نهایت توانست برای یک طیفسنج کوچک فرآیندی تعریف کند که ماده به کار رفته در هر خوراکی را تشخیص دهد. نمونه اولیه دستگاهی که ایزابل در ذهن داشت، به کمک همکارش ساخته شد، اما مرحله دشوارتری پیشرو بود. برای تولید انبوه و تجاریسازی به یک سازنده بزرگ و مقدار زیادی پول نیاز بود که کمتر از مرحله اول زمانبر نبود.
ایزابل دوست نداشت خودش به صورت مستقیم وارد بحث تولید، تهیه منابع، بستهبندی و عرضه محصول شود. با این حال اجازه نداد این مسائل باعث از بین رفتن ذوق هنری و فناوری به کار رفته در محصول شود. به همین دلیل از یک تامینکننده و سازنده بزرگ کمک گرفتند و بیشتر وقت خود را صرف توسعه محصول کردند.
آنها مثل هر شرکت نوپای دیگری نیاز به پول هنگفتی برای آغاز کار داشتند، اما پیدا کردن سرمایهگذار به این آسانیها نبود. ایزابل از هر کسی که به فکرش میرسید سوال کرد؛ سرانجام متوجه شد باید به سایتهای جمعآوری اعانه متوسل شود. به اشتراک گذاشتن ایده روی سایت نتیجه بسیار مثبتی داشت و حدود 39 هزار دلار پول برای آغاز کار جمع شد که کم نبود.
آینده
ایزابل اکنون توانسته شرکت کوچکی تشکیل دهد و نمونههایی از دستگاه اسکنر مواد غذاییاش را بسازد. او در همین ابتدای راه با تبدیل یک ایده خام به محصول، موفقیت خوبی کسب کرده است. ایزابل به یاد میآورد وقتی جوانتر بود یک سرمایهگذار برای یکی از پروژههایی که در ذهن داشت به او چه توصیهای کرد. او گفت برای راهاندازی یک کسب و کار هیچ گاه دودل نشو و سعی کن قاطع باشی. اگر با شک و تردید جلو بروی آن وقت نمیتوانی اعتماد کارمندانت را به عنوان یک مدیر موفق جلب کنی. او همین نصیحت را سرلوحه کارش قرار داده و بسیار به آن پایبند است. با این حال ایزابل از دو اشتباه یاد میکند که در این کار مرتکب شده است؛ اول اینکه پیش از معرفی ایده به تبلیغات و کار رسانهای نپرداختند و دوم اینکه سرمایه مورد نیاز را در فواصل زمانی متغیر اعلام کردند. نکته اول باعث شد زحمت زیادی برای شناساندن ایده صرف شود و رعایت نکردن دومی باعث شد این تفکر به وجود بیاید که تیم این ایده کلاهبردار است و واقعا قصد کار روی طرح را ندارد.
ایزابل امیدوار است هر شخصی یکی از دستگاههای تولیدیاش را همراه داشته باشد و مردم به کمک آن به سلامت غذایی خود توجه بیشتری نشان دهند و دیگر کسی مثل دخترش مریض نشود.
تِل اِسپک چیست؟
به زبان ساده این دستگاه یک تجزیهکننده ماده غذایی قابل حمل است که از سه قسمت تشکیل شده است؛ یک دستگاه جمع و جور و کوچک، برنامک تلفن همراه و یک سرویس ابری. دستگاه تل اسپک توسط دیود مادون قرمز اشعه نامرئی را روی ماده مورد نظر کاربر میتاباند، انعکاس آن توسط دستگاه دریافت میشود و اطلاعات به دست آمده به سرورهای شرکت ارسال میشود. پس از آنالیز دادهها، اطلاعات غذای مورد نظر قابل فهم به تلفن هوشمند شخص فرستاده میشود تا از آن استفاده کند. این دستگاه از طریق بلوتوث با تلفن هوشمند ارتباط برقرار میکند و باتری لیتیومی درون خود دارد و با هر دو پلتفرم آی.او.اس و اندروید سازگاری دارد. ابتدا قرار بود این دستگاه فقط مواد غذایی را آنالیز کند، اما با افزودن قابلیتهای اضافه به آن امکان تحلیل خون، آلودگی هوا و حتی ادرار به آن اضافه شد. به این ترتیب غیر از موارد خوراکی میتوان همچون یک آزمایشگاه روی تِل اِسپک حساب کرد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بازی پروانه توسط استدیو بازی سازی Beardedbird"" که پیش تولید آن از سال 90
و استارت ساخت آن از سال 91 بوده در اواخر سال 93 به صورت اپیزودیک منتشر گردید، بازی که موجب تحول بزرگی، در صنعت بازی
سازی کشور شد تا جایی که این بازی خوب ایرانی از نمایشگاه های مختلف صنعت بازی معتبر در دنیا سر درآورد، ازجمله در نمایشگاه
بازی فرانسه که به عنوان برترین بازی در میان بازی ها شرکت کننده قرار گرفت.
بازی پروانه با یک داستان مجازی در شهری مجازی با شخصیت های مجازی شکل گرفته که گریزی بر سرگذشت اهالی گیتیما و شهر ناریا درکنار قله قاف می زند. ( پیش درآمدی بر بازی )
در این بازی فادیا نوجوانی پر شورو نشاط به عنوان شخصیت اصلی داستان متوجه تغییری عجیب در شهر خود توسط خزدک ها میشود. این تغییر تهدیدی خواهد بود برای همه "گیتیما". موجوداتی عجیب سراسر ناریا را تسخیر و بنا بر تخریب آن گذاشتهاند. فادیا تمام توان خود را به کار میبندد تا جلوی پیشرفت آنها را بگیرد. اما چیزی که از حضور این مهمانان ناخوانده مهمتر است علت حضور آنهاست. چه چیز باعث به وجود آمدن این موجودات شده است؟
در همین لحظه ناگهان بی اختیار چند نکته به ذهنم رسید:
یکی اینکه خزدک ها که موجودات پلیدی هستند ذهن مرا به سمت زامبی ها می برند و دیگری مرا یاد فیلم نارنیا می اندازد نمی دانم که این نزدیکی و یا تشابه اسمی در نگاه شما مخاطبان دارد یا خیر اما گاهی همین چیزهای کوچک باعث اتفاقات برزگتری خواهد شد.
در ادامه فادیا همراه رائد که یکی از ریش سفیدان و دانشمندان خوب شهر است تلاش می کنند که چرایی این موضوع را بفهمند. در باز ی پروانه مراحل نصب بسیار ساده و روان بوده و همانند بازی های حرفه ای روز دنیا است و این بازی open word است و گشت و گذار درآن توسط یک مسیر مشخص شده است.
در بخش مبارزات فادیا با شمشیری چوبی و پر قدرت به جنگ با خزدک های پلید می رود و علاوه بر جابه جایی جعبه ها و پریدن نیز وجود دارد.
بازی طی یک تلاش دوساله با تیمی 40 نفره متشکل ازجوان های سرزمین در حوزه های طراحی، گرافیست، گیم دیزاین، دوبلور های حرفه ای که همگی در واقع در طول ساخت این بازی هم ازدواج کرده اند، هم بچه دار شده اند و با عشق خود این بازی را تولید کرده اند، زندگی هم کرده اند.
در ابتدای بازی موسیقی بسیار ملایم و آرامش بخشی استفاده شده است اما موسیقی بعدی بسیار خشن و التهاب آور است که گاهی این تضاد مثبت و گاهی منفی است! نکته مثبتی که در این بازی دیده می شود وجود انیمیشن جذاب برای واگویه کردن خط داستانی بازی و جذابیت بخشی به بازی است. یک کلیپ از پشت صحنه و مراحل ساخت بازی توسط تیم بازی ساز گنجانده شده که دیگر بازی سازان می توانند از آن الگو بگیرند.
در محیط بازی از یک قطب نما برای تعیین مسیرو کمک به بازیکن استفاده شده، که در مراحل سخت به کاری بازی کننده خواهد آمد.
نام :پروانه:میراث نگهبانان نور
سبک :اکشن-ماجرایی سوم شخص
سازنده beardedbird : تهیه کننده :موسسه کاظمیون
موتور پایه: Unityپلتفرم: Pcتاریخ انتشار: ۲۲ :شهریور
ویژگی های بازی:
1- گرافیک بالا
2- شخصیت های متعدد بیش از 40 شخصیت
3- محیط فانتزی و شاد
4- دوبله خوب شخصیت ها
5- حرکت دوربین ها و توجه به نوع رنگ بندی ها
6- وجود شخصیت های طنز
از دیگر قابلیت ها این بازی :
قابلیت پریدن، معمایی و ماجراجویانه و از همه مهمتر نبود حشونت بیش از حد در بازی و مناسب بودن آن برای تمام سنین و از +7 به بالا
اما نکات خاکستری بازی :
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شاید شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که از شکل یکنواخت سیستم عامل اندرویدی خود زده شده اید و تم و آیکون های آن برای شما سرد و بی روح شده اند. صفحه دریچه فناوری این برای شما برترین نرم افزارهای زیبا ساز اندروید آماده کرده است تا شکل ظاهری موبایل خود به شکل دلخواه در آورده و از آن لذت دوچندان ببرید. تمامی نرم افزارهای معرفی شده جزء 6 نرم افزار برتر در بین دیگر لانچرها می باشد. در این بخش 6 زیبا ساز اندروید را به شما معرفی و برای دانلود قرار می دهیم.
Apex Launcher